ZDROWIE

SEKREJ ZDROWEJ DIETY

Chociaż ten blog jest miejscem dedykowanym edukacji i wychowaniu i większość postów kręci się właściwie wokół tego, to postanowiłam dziś napisać o czymś, co nie dotyczy bezpośrednio tematu, ale jest dla mnie niezwykle ważne w kontekście potrzeb dziecka jakie powinni zaspokoić jego rodzice.

Nawyki dzieci są zawsze związane z tym, co dziecko obserwuje w swoim domu już od wczesnego dzieciństwa. Dlatego nie wystarczy zdrowo karmić swoje dzieci, trzeba pójść krok dalej i dbać o zdrową dietę CAŁEJ rodziny.

Zdrowe nawyki zaczynają się już w dzieciństwie! Dzieci chcą jeść to, co ich rodzice. To od nas zależy, co znajdzie się na ich (oraz naszych) talerzach, a od nich samych, ile z tego postanowią spróbować. O dziwo, bardzo szybko zaczynamy zauważać, że dzieci są ciekawe nowych smaków, a nasz przykład jest dla nich niezwykle ważny!

Mój Starszak ułożył kiedyś taką piosenkę:

„Jaglanka to jest moja ulubianka!” i chodził przez kilka dni i śpiewał ją tak często, aż wszyscy wokoło utwierdzili się w przekonaniu, że On naprawdę kocha kasze!

Choć temat zdrowej diety przewija się w naszej rodzinie od kilku lat, to dopiero ostanie lata utwierdziły nas w przekonaniu, że nie wystarczy tylko zdobywać wiedzę, trzeba zacząć działać! Nawet małe kroki ku zmianie stylu odżywiania całej rodziny są ważne!


Mam to szczęście, że w życiu spotykam osoby które są dla mnie inspiracją i od których bardzo, bardzo wiele się uczę! W temacie zdrowia, naturalnego podejścia do żywienia i suplementacji całej rodziny nie mogło być inaczej!  Ogromnie tu dziękuję kuzynce mojego Męża- Kasi oraz dobrej duszy- Monice (z bloga bodycleen ) za długie rozmowy i ogrom wiedzy którą od nich czerpałam. Dodatkowo niezwykle ważne informacje na temat diety dzieci ale także dorosłych dała mi lektura kilku książek: „Dieta warzywno- owocowa dr Dąbrowskiej”, „Zdrowe dzieci” Ewy Gieruli, oraz „Św. Hildegarda z Bingen. Zdrowie dla Twojego dziecka”. Uwielbiam też przepisy z dwóch wegańskich stron JADŁONOMIA oraz WEGAN NERD.

Gdzie czerpać wiedzę na temat zdrowego podejścia do diety dziecka?

  • z obserwacji potrzeb naszych dzieci (nie wszystkie suplementy są dobre dla każdego dziecka, tak jak nie każdą dietę możemy zaproponować dla naszych najmłodszych członków rodziny. Warto spojrzeć na historię dotychczasowych chorób oraz na indywidualne potrzeby dotyczące np. alergii lub nietolerancji pewnych produktów).
  • z wartościowej lektury (książki i strony www)
  • z mądrość starszych osób (aktualizując ją o aktualną wiedzę na temat naturalnego leczenia- większość naparów, nalewek oraz ziołowych syropów ma wspaniałe właściwości- wystarczy tylko pozbyć się z ich składu cukru, lub zastąpić go zdrowszymi zamiennikami).

Uwierzycie, że ” zarejestrowałam” u naszej Czwórki brak jakiegokolwiek przeziębienia i ostrej infekcji od ponad półtora roku!
.
Kiedyś nie wierzyłam w to, że dietą i zdrowymi nawykami można osiągnąć aż tak spektakularne efekty. A jednak!
Okazuje się, że przepis na zdrowie wcale nie musi być trudny.
Z ogromną rzetelnością i profesjonalizmem przekonuje mnie o tym już od dawna, jeszcze jeden Człowiek.
@pantabletka -bardzo Ci dziękuje, że Ci się chce robić tak wspaniałą robotę dla innych Rodziców. To, jak wiele dla innych (w kwestii szerzenia prawidłowych nawyków ale nie tylko) robi Marcin, to jest duża sprawa! Jeśli jest tu jeszcze Ktoś, kto nie czyta Jego artykułów, to… Musi zacząć 🙂
.
Życzę sobie i Wam, aby chciało nam się w codzienności dbać o zdrowie. Tworzyć odporność i dobre nawyki naszych Dzieci ( i swoje).
Dużo ruchu, swoboda zabawy na świeżym powietrzu, na ile się da – hartowanie na bosaka (na co dzień w domu i krótkie seanse na zewnątrz. Te zaczęliśmy bardzo niedawno, ale naprawdę jestem ciekawa efektów w dłuższej perspektywie ). Nawadnianie organizmu ( kwestia picia odpowiedniej ilości wody, bardzo często okazuje się pierwszym krokiem w tej drodze do zdrowej rodziny) .
Dobra i rozsądna dieta (to nie wyklucza zdrowych słodyczy). Polecam zajrzeć do przepisów @wegannerdblog i @jadlonomia . Uzupełnianie diety w zimno tłoczone oleje, domowe soki i zakwasy, pierzgę, pyłek pszczeli i miody. Tutaj, po raz kolejny odsyłam do @pantabletka po wiedzę z tego zakresu. Po oleje, pyłek i miody do @olini ( już od tak dawna je stosujemy, że uczciwie pisze- są naprawdę smaczne i wartościowe). Dodatkowo jestem zachwycona działaniem naturalnych olejków eterycznych, zarówno przy zaczątkach chorób a także przy pielęgnacji ( @agnieszkapleti – tutaj bardzo dziękuje za Twoja wiedzę w tym temacie oraz rozbudzenie we mnie ciekawości do dalszego zgłębiania wiedzy o naturalnych sposobach leczenia).

Jestem bardzo dumna z tego, że udaje się małymi krokami zmieniać nawyki żywieniowe i bardzo się cieszę, że to realnie procentuje.
Dużo, dużo zdrowia! 🙂
.
Ps. A jakie są Wasze sposoby na zdrowie Rodziny?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *