3 LATA,  4 LATA,  5 LAT,  6 LAT,  EDUKACJA,  MONTESSORI,  SENSORYCZNIE

JAJKO -LEKCJA 1 -aktywności sensoryczne i praktyczne działanie

Ale jaja! Tato, wiesz, że dzisiaj zaglądaliśmy do ich wnętrza ?!” Tak, po skończonej aktywności wołał do Taty mój Sześciolatek!

ALE JAJA! ALE JAJA! Wołał jeszcze kilka razy w ciągu dnia (na widok surowych, smażonych i gotowanych jaj). I kiedy obierał je ze skorupek także.

To był dzień z jajem:)

Zobaczcie naszą propozycję zajęć o jajku właśnie. Sensorycznie ale i merytorycznie. Z pomocą pięknych książek oraz poprzez aktywne działanie bliskie ważnym umiejętnościom (gotowanie i obróbka).

Jak poznać budowę jajka? My stworzyliśmy model z kartonu, białej i żółtej tkaniny oraz muliny. Wszystkie elementy wrzuciliśmy do miski z czarnym ryżem. Chłopcy odszukiwali poszczególne elementy budowy jajka i układali model. W ramce mieli kartę kontrolną. W ręcznie zrobionym notesie włożyliśmy malutkie karty Montessori do kolorowania poszczególnych części jaja. Na małej szybce (można wykorzystać taką od ramki na zdjęcia) starszy Syn zapisywał ich nazwy.

W kolejnych dniach, poznawaliśmy m.in cykl rozwojowy kurczęcia. Zerknijcie na kolejny post 🙂

To był dobry dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *